۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

اخلاق گمشده زنان سیاس؟


اگر اشتباه نکنم چند سال پیش در شورای شهر شیراز دختری 21 ساله( دقیقا سنش را یادم نیست) و زیبا روی نامزد شورای شهر شیراز شد و توانست به این شورا راه پیدا کند.
سوالی که در ذهنم مطرح شد این بود که یک زن به واسطه نگاه جنسیتی مردان و نه فقط مردان ایرانی که همیشه امیال جنسی اش سرکوب شده بلکه همه ی مردان، اگر از جسم خود، زیبایی خود بهره ببرد و به واسطه ی آن وارد سیاست و مجلس شود آیا امری اخلاقی است؟
"" نامزدهای زن نمایندگی مجلس چک در تقویمهای دیواری با عکسهایی که شبیه عکسهای مدلها است خود را به رای دهندگان عرضه کردند. این تبلیغات موثر بود و امسال تعداد زنان راه یافته به پارلمان چک از تمام دوره‌های قبل بیشتر بود.""

این یک مدلش است که با این جاذبه های جن سی کاندیداهای زن خود را در معرض دید مردم قرار دهند تا به آنان رای دهند . اما مدلی دیگر هم از جاذبه های زنان داریم که استفاده های بهتری از آن شده است و جسم و زیبایی هدف نبوده بلکه هدف والا بوده و نوع پوشش متفاوت باعث ایجاد یک تغییر جالب شده است. به لینک زیر نگاه کنید.

""چهل سال پیش، زمان صدارت "ویلی برانت" در آلمان برهه‌ای بود که دانشجویان بر ضد سنت‌های خشک و محافظه‌کارانه حاکم بر جامعه شورش می‌کردند و ایده‌ی "عشق و آزادی" را ترویج می‌دادند. زنان برای برابری میان مرد و زن تلاش می‌کردند و همواره از سبک زندگی سنتی که تا آن زمان برای زنان مقدر بود، فاصله می‌گرفتند. آنها با هم‌فکران مرد خود در آپارتمان‌های مشترک زندگی می‌کردند. چاپ تصاویر زنان نیمه برهنه روی جلد مجلات روزبه‌روز بیشتر می‌شد. اما با وجود تمام این تحولات انقلابی در جامعه آلمان، زمانی که خانم "لنه‌لوته فون بوتمر" (Lenelotte von Bothmer) نماینده جدید حزب سوسیال دموکرات‌، روز ۱۵ آوریل سال ۱۹۷۰ در کت و شلوار زنانه در مجلس فدرال آلمان حضور یافت، در همه‌ی آلمان نفس‌ها از تعجب در سینه‌ها حبس شد.""

هرچند که جاذبه های جن سی همیشه برای مردم جالب بوده اما همیشه هم تضمینی وجود ندارد برای برنده شدن ایشان و مثال بارزش هم انتخابات اوکراین بود که یولیا تیموشنکو رای نیاورد.
نکته ی جالب و آموزنده را  خانوم ورا لنگسفلد در واکنش به یقه باز خانوم آنجلا مرکل  بیان می دارد که : ما زنان چیزهای بیشتری برای عرضه داریم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بی ربط دونی:
ابو زید و کتاب معنای متن (مفهوم النص)

چرا می‌شود هم مسلمان بود و هم سکولار؟

دوراهی‌های اخلاقی در عکاسی خبری

۱۰ نظر:

  1. در مورد کاندید شیرازی که 26 سالش بود و عکسی کاملا متفاوت از خود در تبلیغات استفاده کرده بود. یک دانشجوی معماری که بعد از کاندید شدن در عکسی که روزنامه به واسطه مصاحبه با او منتشر کرده بود دیدیم هیچ شباهتی هم به عکس نداره.
    ولی یادم میاد که خیلی از مردها که بعضی حتی میانسال و مسن بودند به اتفاق می خواستند در این انتخابات شرکت کنند تا به گفته خودشان به اون خانم خوشکله رای بدهند.

    پاسخحذف
  2. ممنون خانوم آی سودا :) بابت اطلاعاتتون

    پاسخحذف
  3. مثل مثال خودتون درمورد اکراین این چیزا دووم نمیاره.

    پاسخحذف
  4. سلام
    با اینکه قبول دارم که گاهی زنان از جاذبه های جنسی خود برای حل مشکلات یا پیشرفت و ترقی شان استفاده می کنند اما این موضوع را منحصر به زنان نمی دانم.
    از اظهار نظر ورا لنگسفلد بسیار لذت بردم زنانی که از این حربه ها استفاده می کنند ناتوانی خود را در عرصه های دیگر بیشتر به رخ می کشند .
    البته نکته ای هم هست این که نمی توان زنانگی زن را استفاده از جاذبه ها دانست گاهی حضور ساده و بی تکلف زنان هم برای عده ای تحریک کننده است . با این یکی دیگر نمی شود کاری کرد ظاهراً...

    پاسخحذف
  5. خانم فرزانه آن نکته ی آخری که شما بدان اشاره کردید آن دیگر بیماری است :) که عده یی در سر دارند

    پاسخحذف
  6. سلام
    پیش از هر چیز باید یادآوری کنیم که استفاده از جذابیت ظاهری که به طرف مقابل احساس آرامش و اعتماد می دهد، مختص زنان نیست. کدام یک از سیاستمداران بزرگ و موفق را دیده اید که با ظاهری ژولیده مقابل مردم حاضر شوند؟ این که آرایش و پیرایش مردان دیده نمی شود ولی آرایش زنان به واسطه ی جنسش بیشتر دیده می شود، امری طبیعیست. روشن بگویم، گریم زن پر کنتراست تر از گریم مرد است.
    این کار را غیر اخلاقی نمی دانم، مگر این که برای همه ی انسان ها غیر اخلافی باشد. واقعیت انکار ناپذیر دیگر، واقعیت عرضه و تقاضا هم هست. این که زنان جذاب هستند و می توانند از زیبایی شان بهره برند یا به قول شما سو استفاده کنند، به خاطر ضعف مردان و شرایط بسته ی جامعه هم هست که پذیرای چنین تبلیغاتی می شود.
     سوده راد

    پاسخحذف
  7. دیدن این لینک که در مورد زنان موفق در سیاست دنیاست بی ربط نیست:

    http://www.dw-world.de/flashcms/politikerinnen_20710/fa/fa_politikerinnen_20710_popup.htm

    سوده راد

    پاسخحذف
  8. ناشناس عزیز بحث آرایش و پیرایش و نظم و زیبایی فقط نیست شما در لینک مربوطه ابتدایی دیدید که آنها از جاذبه های جن سی و برهنگی خود استفاده کردند. مورد دوم این است که کار غیر اخلاقی غیر اخلاقی است و نه موردی و نه جنسی است اگر دزدی و دروغ بد است برای همه بد است. مورد سوم اینکه اگر شما همه مسائل را با دید عرضه و تقاضا نگاه کنید عرصه یی برای حوزه اخلاق باقی نمی ماند مورد چهارم اشاره کردم که این مشکل نه فقط در ایران بلکه در اروپا مشاهده شده آیا در اروپا شرایط جامعه بسته است؟
    دو لینک از پوشش زنان و استفاده از جاذبه های بصری را در متن جا دادم که من مورد دوم را صد در صد ارجح تر میدانم به اولی زیراکه آنها نه اخلاق را زیر پا گذاشتند و هم اینکه به نیت سیاسی خود رسیدند آنهم با تابو شکنی

    پاسخحذف
  9. سلام
    استفاده از جاذبه های جنسی زنان در انتخابات ادواری در کشور ما و متاسفانه در نظام جمهوری اسلامی مسبوق به سابقه است . چند سال پیش در یکی از مراکز استانها یک زن به واسطه ظاهر و عکس فتوشاپ شده اش توانست به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کند .
    البته من معتقدم در این زمینه ایرادی به کار زنان وارد نیست ایراد از سیتم است وقتی شخصی مانند حسینی اخلاق در خانواده را صرفا به واسطه مشهور بودنش و مقبولیت او در میان خانواده ها در صدر لیست یک جریان سیاسی قرار می دهند ، از نظر شیوه هیچ تفاوتی با عمل همان زن ندارد

    پاسخحذف
  10. جناب برزین بنده هم در متن هم در کامنت بالا اشراه کردم که مشکل فقط ایران نیست مشکل استفاده از یک ابزار است در جهت رسیدن به منفعت که بنظر بنده با اخلاق جور در نمی آید وگرنه ایران که هیچ / بله اصلا نظر من باشد میگویم مردها در ایران بی اخلاق تر زا زنان هستند نقطه :)

    پاسخحذف