۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

عقده ی بد خیم


دقیقه ها فکر کردم که گچونه نوشتن این پست را آغاز کنم اما هرچه بیشتر فکر می کردم بیشتر نومید میشدم. چندی است که در فضای نت چیزی مد شده که برایم ابتدا خنده آور بعد جالب و بعد هم تراژیک شد
نمی دانم شما هم دیدید ؟ یا نه؟ جک هایی آمده که به جای اینکه مثلا بگه ترکه یا لره یا هرکس دیگری اینکار را کرد و فلان سوتی را شرح میدهد به جایش بسیجی آمده: مثلا میگه بسیجیه رفت فلان کار رو کرد و بعدش اینجوری شد و...
چند وقتی است که این فرهنگ دارد جا می افتد که اقوام ایرانی را مسخره نکنیم نگیم ترکه رفت اینجوری لره گفت اونجوری و جکی بسازیم و خاطری را شاد کنیم. خب این فرهنگ بالطبع اگر جا بیفته خیلی خوبه و جای امیدواری داره اما بحث اینجاست که ما از فاعل کردن جک بوسیله ی بسیجی چه سود می بریم؟
دلمان خنک می شود؟ جواب باتومش را داده ایم؟ تحقیرش کردیم؟ یا ... ؟
هرکدام از این موارد که باشد ما اصول اخلاقی را زیر پا گذاشتیم بر فرض طرف مقابل اخلاق ندارد خب من و تو هم اگر اخلاق نداشته باشیم با جک ساختن و تحقیر کردن بخواهیم جوابش دهیم دیگر چه چیز از ما می ماند؟ دیگر چه حرفی است که به طرف مقابل بزنیم؟ دیگر قرار است چه فرهنگ و اخلاقی را نشانش دهیم؟ یادمان نرود ج رس یک بازی سیاسی نیست ج رس باید برای تغییر به سمت تغییر فرهنگ و اخلاق پیش رود و گرنه با آمدن این و آن با رفتن آن و این آب از آب تکان نمی خورد
ایده آل گرایی نیست جواب گلوله را با گل باید داد

---    نقدی به رفتار کاربران بالاترین و دیگر دوستان

۴ نظر:

  1. کلا ما در طنز پردازی ،ملت بامزه ای هستیم. نقطه ضعفمون همین مسخره کردن اقوام بود که به لطف همدلی مردم و مزدوری آقاین بسیجی برطرف شد.

    پاسخحذف
  2. ولی من همین امروز چندتا جک لر در ایمیلم دریافت کردم. خیلی بود. تقریبا کلکسیون بود.
    D:

    پاسخحذف
  3. سخت نگیر!
    در جوامع استبدادی برای استالین و لنین و امثالهم هم می ساختند! اینها ادبیات مقاومت است!

    پاسخحذف
  4. سلام
    اتفاقا نسبت دادن جک به بسیجی ها داغ دل آدم رو تازه میکنه و کل بامزگی جک رو میپرونه. لرها ترکها و عربها دیگه به این وضعیت عادت کرده بودند و اصلا خودشون مخزن الجک بودند . با این کار باعث درجه ننه من غریبم بازی بسیجی ها رو بالاتر میبریم نمونه اش همون فردی بود که متهم به قتل ندا آقا سلطانه!البته خوشبختانه من هنوز ازین جکها ندیده و نشنیدم:)

    پاسخحذف