۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

لولا


مشتری: آقا این که 100 تومنش کمه؟
متصدی بانک: غیرممکنه
مشتری: آقا بیا یه بار دیگه بشمار
متصدی: ( پس از شمردن) شما درست میگید ( زیر زبون : اَه همش تقصیره این چک پولهای جدید لعنتی) بفرما اینم پول شما
....
...
متصدی: جناب رئیس می خواستم مطلبی عرض کنم
رئیس: اوه هوا که خوبه چته تو؟
متصدی: اِم ، هیچی، امروز متاسفانه من یه اشتباهی کردم و به یه نفر 100 تومن اضافه دادم
رئیس: اوه صد تومن؟ ، شانس بیاری طرف پس بیارتش وگرنه مجبورم متاسفانه از حقوق ماهیانه ات کم کنم
...
...
زن:خب به سلامتی فرداشبم تولدت ارشیا ست یادت نرفته که؟
شوهر: نه یادم نرفته ولی
زن: ولی چی؟ باز بهونه نیار خواهشا، تو امسال به این بچه قول دادی که براش دوچرخه بخری خواهشا زیرش نزن این دیگه مثه من نیست بچه است میفهمی؟
شوهر: میدونی آخه، ( مکث) این ماه 100 تومن از حقوقم کم شد اونم به خاطر اشتباهی که تو پرداخت پول به مشتری داشتم، شرمندم حالا
زن وسط حرف شوهر: چی؟ اشتباه؟ ، حالا نه تنها نمی تونی براش یه دوچرخه بخری که خرجی این ماهم باید لَنگ بزنیم؟
شوهر: ببخشید شرمندم
زن: شرمندگیت تو سرت بخوره ده بار بهت گفتم بذا منم کار کنم
شوهر: (تن صدای مرد بالا می رود) اون کارو نمی خوام بکنی میفهمی؟ من بدم میاد زنم پرستار باشه اینو میفهمی؟
زن: از بس بد دلی دیگه
شوهر: هیچ ربطی به بد دلی نداره، تو نمی دونی این جامعه چقدر کثیفه
زن: جامعه کثیفه، من که کثیف نیستم
...
...
...
صفورا صدامو می شنوی؟ ( دست در لیوان آب می کند و مشتی از آب را به صورت زن می پاشد)
زن: هووم
مرد: ( روی مبل ولو می شود) توی روزنامه خوندم مردی با عصبانیت و پرخاش برس شانه را به طرف زن خود پرتاب کرده بود و زن بعد از اصابت برس سر با گیجگاه مرده بود، فکر کردم مردی، منو ببخش تند رفتم
زن: این بی پولی چیزی از مردگی کم نداره !

۵ نظر:

  1. سلام
    تو این برش از داستان زندگی هرکسی به نوعی قربانی است یا خوشش می آید که قربانی باشد و رل اش را بازی کند.

    پاسخحذف
  2. سلام
    جاب تامل داشت.در زندگی نمایش واراین روزها زیاد ازین ماجرا ها پیش میآید و جزئی از روز مره شده است اما در ماجرایی مانند این معلوم نمیشود که مقصر کیست؟خودمان را جای زن یا مرد بگذاریم توفیری نمیکند.

    پاسخحذف
  3. 100 تومن کم پولی نیست. پرستاری هم شغل بدی نیست. اما آقا مدعی غیرت میشه. اینها اختلافاتیه که باید قبل ازدواج حل بشه. زن باید از مقدار درامد همسر اینده اش اطلاع داشته باشه و بسنجه که می تونه با اینپول کنار بیاد یا نه. مرد هم باید قبل از ازدواج طی کنه که می خواد همسرش کار کنه یا نه.

    پاسخحذف
  4. امان از این زندگی کوفتی!

    پاسخحذف
  5. دوستان این یه داستان کوتاه بود البته نگاه های شما هم جالبه، همیشه دوست داشتم به داستانام یه جور واقعی وار بهش نگاه کرد ممنون ازتون

    پاسخحذف