۱۳۹۲ شهریور ۱۲, سه‌شنبه

درباره ی یقیین؛ صبر و امید

یقیین
به ما گفته بودند یقیین داشته باشید
در واقع در تمام ادوار تاریخ به ما گفته بودند یقیین داشته باشید که عاقبت روزی پیروز خواهید شد
و نشدیم
یعنی آن طور که باید و شاید نشدیم
دین ورزان اصلا از همین یقیین کافر شدند
و
نا دین ورزان از یقیین در جهل مرکب فرو رفتند
از یقیین گفتند و صبر
و استعینو بالصبر
صبور باشید و بدانید که پیروزی با شماست
قطعا پیروزی با شماست
و گاهی
و بارها
از همین یقیین به گرداب فرو رفتم
و هنوز هم می روم
فکر اینکه چرا نباید پیروز شوم؟
چرا باید شکست بخورم؟
علارغم...
کشت این علارغم ما را
آفت اش علارغم است
خدایا بکش این علارغم و خلاص کن ما را
حالا دارم یا می خواهم به امید فکر کنم
آدم ها گاهس امیدت را می کشند
همین مادرم گاهی امید کش است
و من وقتی علارغم
باز علارغم
و من وقتی علارغم مشکلات و صعب بودن راه
به امید فکر می کنم
به امید آنکه گفت
امیدت به من باشد؛ فکرت با من باشد
کمی سبک می شوم
همچنان شمع امیدم را علارغم بادها با دو دستان زنده نگه داشتم و نگذاشتم خاموش شود
دیگر یقیینی در کار نیست
که از هرچه یقیین بود بریدم
دوره دوره امید است, هرچند اگر امیدم کشته شود
شعله ای دیگر می افروزم
با تو بودم بالایی
حواست هست؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر